L'HORT DEL MONTSERRAT

6 de febrer de 2007

PROPOSTES D'ACCIÓ


RESIDUS
  • Tots ens hem d'esforçar per posar la brossa al cubell corresponent.
  • Caldria aprofitar les dues cares del full en fer feines i utilitzar paper reciclat.
  • Tots els nens i nenes de l'escola hauríem de fer servir la carmanyola com ja fan els petits
  • Convindria aprofitar més els materials i els llibres vells.
  • És necessari que cuidem més les joguines de l'escola i de casa.
  • Seria bo parlar amb els pares per seleccionar els residus a casa.
  • Comprar l'esmorzar a granel evitant les bosses de plàstic.
  • Continuar separant el paper usat per reciclar-lo, però intentar reutilitzar tot el que es pugui abans.
AIGUA

  • Amb l'aigua que recollim a les garrafes, es poden regar les plantes, els arbres, els vidres, el terra i els vàters.
  • Posar una galleda al menjador per poder recollir l'aigua que sobra dels gots i aprofitar-la.
  • Quan ens rentem les mans, hem de tancar l'aixeta.
  • Per no malgastar l'aigua, hem d'obrir l'aixeta una miqueta i tancar-la mentre estem bevent aigua.
ENERGIA

  • Que hi hagi encarregats a cada classe per pujar i baixar les persianes.
  • Posar cortines a les finestres que evitin haver de baixar les persianes i encendre els llums.
  • Posar pissarres que no reflecteixin
  • Modificar els interruptors per tenir més opcions de llum.
  • Canviar les bombetes que sigui possible per d'altres de baix consum (p.e. menjador)
  • Explicar a la revista què passa si no pugem les persianes. Amb el mateix contingut, cartells a les classes i anar-ho a explicar.
  • Explicar al servei de neteja i als responsables de les activitats la importància d'estalviar llum.
  • Full informatiu pels pares explicant la importància d'estalviar energia. Fet pels alumnes.
  • Posar rètols als aparells elèctrics que avisin de desendollar-los.
  • Controlar la temperatura de la calefacció amb termostats.
  • Canviar l'origen de l'electricitat per un de renovable (p.e. solar)

Cap comentari:

PROJECTE D'EDUCACIÓ AMBIENTAL ACCIONS FETES EL CURS 2009-2010